- 1/1
Innhold
- Kjerneoppgaver
- Visjon
- Kritiske suksessfaktorer
- Målgrupper
- Strategiområder:
- Brukerinnsikt
- Målgruppe engasjement
- Mediesynlighet
- Avdelingsutvikling/ Interne rammer
Kjerneoppgaver
Kommunikasjon og marked er en ny fellesavdeling som jobber med rådgiving og utførelse av oppgaver innen: K
- Kommunikasjons- og markedsstrategi
- Innsikt og analyse
- Markedsføring i egne, betalte og fortjente kanaler
- Publikumsinformasjon
- Sponsorsamarbeid
- Informasjons/pressearbeid
- Internkommunikasjon
- Publikasjoner
- Grafiske tjenester
Nyetablert avdeling i 2021 med 7 ansatte inkl. 3 fellesressurser
Vi skal engasjere med vår kommunikasjon, og inspirere til nye perspektiver.
Kritiske suksessfaktorer
- Hovedmål for ny fellesavdeling
- Oppleves som en støtte og bidragsyter for enhetene og
- i strategiperioden løfter kommunikajsons- og markedsarbeidet innenfor 3 definerte områder: «Brukerinnsikt», «Målgruppeengasjement» og «Mediesynlighet».
- Vi har lykkes hvis vi finner en god balansegang mellom rådgivning og operativ jobbing sammen med museumsenhetene
- Som fellesavdeling under utvikling, lykkes vi hvis vi er tilpasningsdyktige og erfarer underveis hva som fungerer gjennom å «teste og lære». Vi erkjenner at det å bygger en ny avdeling er krevende forretningsutvikling.
- Vi har både eksterne og interne målgrupper, men vi har fokus på å øke synligheten og interessen for stiftelsen ovenfor våre eksterne målgrupper.
Målgrupper
- Barnefamilier Oslo/omegn
- Kulturinteresserte voksne Oslo/omegn
- Turister (tilreisende)
- Skoler/barnehager
- Andre publikumssegmenter
- Pressen (journalister)
- Myndigheter, organisasjoner
- Fag/forskningsmiljøer
- Sponsorer
- Venneforeninger
- Interne avdelinger/ egne ansatte