Hovedoppgaver for avdelingen
- HR-oppgaver for hele stiftelsen, inklusiv lønn og tidregistrering
- Økonomi- og regnskapsoppgaver
- Felles kundesenter for hele stiftelsen
- Kafeene ved Folkemuseet og NMM
- Butikk og besøkssenter ved NF <Administrative oppgaver for stiftelsen, herunder IT- oppgaver
Fokusområder i strategiperioden
Avdelingen skal ha spesiell vekt på:
- Gode arbeidsprosesser
- Økt vekt på samarbeid både i avdeling og på tvers
- Anskaffe og utnytte digitale vertøy
- Være mer nysgjerrig på andres arbeid og kunnskap
- Bedre utnyttelse av digitale verktøy
- Opplæring
- Deling av kunnskap
- Effektivisere bruk
Strategien er inndelt i følgende hovedområder:
Strategi for butikk- og kafevirksomheten er inkludert i kommersiell strategi
Økonomi og regnskap
Rådgiver: Være aktive rådgivere i prosjekter, forretningsprosesser og utviklingsarbeid for å bidra til god inntektsutvikling, god ressursbruk og gode beslutninger i stiftelsen
Faglig utvikling: Delta på kurs, webinarer og bidra til intern deling av kunnska
Systemkunnskap: Ta i bruk arbeidsbesparende systemer og bli superbrukere på systemene.
Samarbeid: Bli enda bedre på samarbeid internt og med alle avdelingene
Rutiner: Utvikle felles rutiner både internt og ut til alle avdelingene for å sikre god kvalitet
HR
Kompetanse for fremtiden
- Utvikle kompetanseplan med kontinuerlig oppfølging
- Kompetanse skal bygges både for eksisterende medarbeidere og ved nyansettelser
- Kompetanseutvikling gjelder alle fag og områder i stiftelsen
Tilstedeværelse
- Stiftelsen skal ha minimum 95 % tilstedeværelse
- Stiftelsen skal utvikle gode arbeidsmiljøer som fremmer trivsel, læring og mangfold
- Ledelseskompetanse og prosjektledelse skal videreutvikles
Stiftelsen skal være en attraktiv arbeidsplass
- Stiftelsen skal være en attraktiv arbeidsplass ved nyrekruttering
- Stiftelsen som arbeidsplass skal være synlig utad, herunder på sosiale medier
- Det skal settes måltall for læreplasser, lærlinger, arbeidstrening og praktikanter
Kundesenter
- Utvikle et enhetlig og effektiv kundekontakt for hele stiftelsen, uavhengig av kontaktform
- Fremme kunderelatert arbeid på tvers i stiftelsen, med vekt på mersalg
- Legge til rette for interaksjon mellom museene og publikum og synliggjøre tilbudene på tvers i stiftelsen
- Være pådriver for å implementere felles digitale salgsløsninger, med forbedret arbeidsflyt og økt mersalg
- Utvikle felles rutiner og være superbrukere på felles systemer